torsdag 6 december 2007

Julig lista

Hittade den här hos Johannapanna

Pepparkakor - Lussebullar Sollklart lussebullar, men det går ner ganska många pepparkakor också ;)
Skumtomtar - Knäck Egentligen inget av det, men knäck får det bli
Ischoklad - Marsipan Jag älskar marsipan/mandelmassa
Köttbullar -Prinskorvar Båda är gott men måste jag välja får det bli köttbullar
Julkorv - Julskinka Julkorv är ingen höjdare, iof är inte skinkan någon jättefavorit den heller
Lax - Sill Här vinner sillen, mamma brukar ha ca 15 olika heminlagda sillsorter, MUMS! och så finns det kanske fem sorters lax, så den går ju ner den också ;-)
Paradis - Aladdin Aladdin är en solklar favorit, men den har blivit mycket sämre sedan de tog bort fransk nougat.
Sylta - Pastej Nja, här går nog båda bort
Glögg - Julmust Definitivt glögg
Rödbetssallad - Dopp i grytan Ingen jul utan dopp i grytan, men det är eg inte så gott...
Ris a la malta - Risgrynsgröt Både och här faktiskt tycker väldigt mycket om båda
På skinkan: Äppelmos - Senap Ingen kommentar

Hur ser ni på julen,, mina bloggvänner?

2 kommentarer:

Botilda sa...

Kul lista! På min andra blogg kan du läsa vad jag tycker. Men jag kan ju avslöja att jag helt håller med dig om fransk nougat. Vad i vitsen med Aladdin utan den?
www.tildetext.blogspot.com

Anonym sa...

och jag håller också på FranskNougat. Varför varför varför är den väck? Tragiskt.