torsdag 3 augusti 2006

Emma

Hon kom smygande in i släptåg efter sina föräldrar. Blyg sådär första gången vi sågs. Så vacker hon var i sitt långa hår. Jag försökte visa henne alla mina fina leksaker, men hon var lite trött efter en hel dag på stranden. Mamma såg till att vi kunde grilla korv allesammans. Jag ville självklart ha Pippi Långstrump-köttar* och det skulle Emma och hennes familj också ha. Efter maten hade mamma gjort en massa kakor vi skulle trycka i oss också. Det stora energiintaget gjorde att både Emma och jag kom igång rejält. Äntligen ville Emma följa med mig överallt och titta på mina grejer. Jag var som i sjunde himlen sprang efter Emma och skrek av glädje.

Tills slut var det dags för Emma att åka hem och mamma, pappa och jag blev lämnade kvar i ett tyst hus. Denna underbara Emma jag tänker på henne nästan dagligen, hoppas vi ses snart igen.

/P

* någon slags sojakorv

1 kommentar:

Anonym sa...

Emma hälsar på som senast nästa sommar igen. Stugan är bokad.