tisdag 5 januari 2010

Inlägg 800

Här kommer ett mycket litet urval av mina påbörjade projekt. Dessa påbörjade under julledigheten.

Det här ska bli en mössa till E. Jag började starkt, men sen blev det tråkigt och nästa projekt tog vid, ett par armmuddar som faktiskt är nästan färdiga det saknas ett tumhål på den ena och så ska trådarna fästas.

Det här projektet påbörjade jag igårkväll (alldeles för sent) efter det att stickorna från armmuddarna blivit lediga. Det ska bli en vante, tror inte att det är något problem att få färdigt, problemet blir vante nr 2...


En liten glimt av mönstret till vantarna, helt egendesignat.

3 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Va 800 hur länge har du bloggat?
Lyckost dig som kan sticka.
Jag får inte till det.
Ha det gott
Annika

Carolina sa...

Upptäckte att just stickning med flera färger inte var riktigt vad jag var van vid, men träning ger färdighet ;)
Jag har bloggat sedan mars 2006, anledningen till att jag började var att jag ville ha en sida som var lättare att redigera än Pontus gamla hemsida och sen har det utvecklats till något annat.

m sa...

Det ser ju fint ut, men jag förstår dig precis. Det är lite jobbigt när man ska göra två av samma. Jag har en halv fot kvar på en raggsocka och jag hittar hela tiden annat jag vill göra.