onsdag 1 april 2009

Så häftigt!

Det här lilla nystanet fick jag idag av kompisen E (Fingrarna i (j)orden). Det är bara så häftigt, det är handspunnet garn av nässlor. Tanken (och jag lovar att det ska bli verklighet) är att jag ska tillverka en vacker liten kreation i detta garn som kan vara med på Nässlans dag (3 maj). Jag har redan skissat en del på vad jag ska göra, men får justera något i planerna då garnet är lite tunnare än jag tänkte från början. Resultatet kommer att presenteras på Nässlans dag och därefter här på bloggen. Här kan du läsa mer om Nellorna och Nässlans dag.

2 kommentarer:

Botilda sa...

Vad coolt! Men hur sjutton spinner man nässlor utan att bränna sig? Vad spännande att se vad du gör av det.

Nu längtar jag ännu mer efter vår och nässelsoppa och gullvivor...

Hello sa...

Oj, det ska bli spännande att se!