lördag 17 maj 2008

T-shirt

Vi var hembjudna till P, Å och F för två veckor sedan. De hade så mycket rabarber att de ville bjuda sina vänner på lite rabarberpaj, mycket bra initiativ tycker jag ;). Nånting får man ju ha med sig när man går bort. Jag har länge velat göra något till F och jag var även sugen på att få sätta saxen stretchfrottén som inköptes på Symässan.

Material: Stretchfrotté inköpt hos E-slöjd på Symässan och orange mudd från S&S.
Mönster: Meedoms form 2, korta ärmar, raglanmodell.
Maskinval: Overlock att sy ihop med och att sy på mudd med. Coverpro till att fålla med.
Kul: Att äntligen få sy till F och att få använda stretchfrottén.
Nervöst: Jag hade inte träffat F på ett tag så jag var lite osäker på storlek, jag ville heller inte avslöja mig med att ställa frågan innan. Jag hoppas att den passar!

6 kommentarer:

Jes sa...

Jättefin tröja!!! hoppas den passar.

Sarah sa...

Fint!

Anonym sa...

Lite stor är den men superfin - vi blev jätteglada! Vilken omsorgsfull present! Tusen tack för den och ert trevliga sällskap!

Kram Åsa

Carolina sa...

Åååh vad kul, det är så tråkigt när saker är för små från början!

OttoPippi sa...

Supersöt!!! Älskar stretchfrotté!!

Anonym sa...

Hej igen Caroline!

Jag är som sagt jättenyfiken på kläderna du syr. Jag tror att det hade varit lättare att prata el träffas för att se/veta mer.

Jag hittar inga kontaktuppgifter till dig, så jag lämnar min mailadress, så kan du höra av dig om du vill.

info@lottaantonsson.se

Hälsar Lotta