torsdag 8 maj 2008

Inomhus

i detta väder är inte kul att vara... men jag har ju börjat jobba så det är inte mycket att göra. Idag kom jag iaf iväg en sväng på lunchen. Jag styrde kosan söderut i staden och landade på Sysöder, en helt otrolig tygaffär med duktig personal. Jag skulle dit för att köpa tyg till klänningen jag ska ha på Hs bröllop om en månad. Jag hittade ett jättefint sidentyg som jag gick igång på, men den lata Carolina valde till slut bort det för ett tyg som inte behövde fodras. Jag hittade även ett helt underbart stretchigt turkost jeanstyg som jag bara måste ha ;) Bilder på de färdiga alsterna kommer sen.

I affären intill hittade jag den missande gula färgen på garn som var restad i min lokala garnaffär Jippie! Nu blir här fler solhattar i nya mönster.

Allt avslutades med en runda på torget bland de härliga frukt och grönsaksstånden. Doftar ju bara så underbart ;)

10 kommentarer:

Sarah sa...

Oj söder... så länge sen jag var där. Så underligt att tänka, jag "bodde" där i ett år i Bs lägenhet när jag var 18, precis bredvid torget. Känns som hundra år sen nu... :-)

Carolina sa...

Åååh har du till och med bott där. Jag tycker det är så trevligt där, får sån känsla av att vara utomlands med alla människor och dofter. Underbart! Jag borde verkligen besöka torget där oftare.

Anonym sa...

I dag trillade jag in på din blogg när jag sökte på Liten Sikrot.

Jag har bara kikat lite, men du verkar göra superfina kläder. Säljer du dem någonstans?

Det kommer nog att bli en runda till Exspo för att spana in solhattar!

Carolina sa...

Välkommen Lotta!
Nix kläderna säljs inte i butik, mer än solhattarna då. Är du intresserad av något kan jag sy upp på beställning.

Sarah sa...

Ja det är speciellt. Då när man inte hade barn etc var det rätt mysigt. På sommarkvällarna hade vi ibland fönstret öppet (fjärde våningen) och så låg man och lyssnade på alla ljud nerifrån gatan och det kändes faktiskt som man var utomlands hihi. Det borde finnas mer torghandel och sånt, det är ett trevligt sätt att handla.

Anonym sa...

Tack! :-)

Jag är absolut intresserad av att se mer av dina kläder.

Var faktiskt förbi Exspo i dag, men solhattarna var små för min kille som är 2½ år.

Jag vet inte riktigt vad jag är intresserad av, får nog kolla mer på din sida. Eller så får du gärna kontakta mig, om du vill berätta mer.

Carolina sa...

Lotta!
Kanske något i de nya färgerna av uggletyget? Jag har även en orange mössa färdig i en större storlek här hemma.

Anonym sa...

ah på söders torg handlade min lillebror också ;-)

duktig du är som ska sy själv. imponerande! ser fram emot att se det färdigt.

Carolina sa...

Ja vi får väl se hur det går, är så fruktansvärt trött på kvällarna...

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.