lördag 7 oktober 2006

Svenska akademien mm

Hade nog egentligen ingen direkt tanke bakom när jag kastade ur mig att de två nya ledamöterna samt den nya regeringen skulle kommenteras i dagens blogg. Fick bara ett litet gott skratt då jag läste på löpsedeln att Kristina Lugn valts in i Akademien, tänkte direkt på hennes passande efternamn till hennes lugna tal. Tydligen har hon gått i terapi för att speeda upp sitt tal, utan att lyckas. Hon har tydligen inte träffat min syster! När hon kommer igång får man hålla i hatten.

De nya ministrarna i regeringen gjorde jag ett test på, jag kände igen färre än tio! Kanske dags att bättra på allmänorienteringen? Bildt tror jag blir en väldigt bra utrikesminister. Ttydligen har där redan varit en del dispyter mellan honom och Reinfeldt, men det är nog mest media som tycker om att förstora upp det.

Lite förvirrade tankar från mig en trött lördag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Och jag som väntade mej en låååååång analys ;-)

Men jag håller till godo med allt annat ku l i din blogg!