söndag 2 mars 2008

Tygsamlare

M har idag tagit sig ner i vårt gemensamma rum i källaren för att pyssla om sina fiskar. Det var ett tag sedan sist han var där och då har jag liksom "passat på" att breda ut mig med mina tyger och projekt. Han har hela dagen gått runt som ett litet åskmoln och muttrat det är så trångt i källaren...

Så det är kanske dags med en uppdatering ;)

Tyg isolerar skåpet där det förvaras.
Tygköp hjälper till att hålla konjunkturen igång.
Tygköp är billigare och roligare än psykoterapi.
Tyg behöver inte förvaras i kylskåp och inte tillagas för att njutas av.
Tyg behöver inte matas, snytas eller motioneras.
Tygköp är inte omoraliskt (det kan ju iof diskuteras!), olagligt eller fettbildande.
Tyg lugnar nerverna och tillfredsställer själen.
Tyg är bra för att täcka tidigare tomma ytor. (Japp här har vi den!)
Tyg tillfredsställer din längtan efter skönhet och inspiration, minst fyra gånger;
1. när Du köper det
2. när Du tittar på det
3. när Du syr av det och
4. när Du använder den sak du slutligen valt att sy.
Tyg är oftast billigare än fotoutrustning (tyg ja, men man måste ju ha symaskiner också ;)), båtprylar, golfgrejor, sportutrustning, jakt- och fiskedon.
Du får köpa mer tyg, det är du värd! (Oh, tack! Jag kommer att fortsätta ;))

4 kommentarer:

Hanna sa...

Halloj Carolina!

Tack för kommntaren ska skriva upp den där saken om tyg och sätta inne i min skrubb...förhoopningsvis ska det väll bli ett stort hus så småningom!

Mamma och pappa har egen firma så det brukar spare skumgummibitar som de för skikat! Så det har jag till mycket jag syr! sen är det även ett uttjänat täcke i! Som egntligen skullle bli ett täcka billigaste från Ikea...tror det kostar 29 kronor!

Botilda sa...

Här hemma muttrades det om att det snart var dags att använda en del av tygutrymmet för motorcykelgrejer... Jag som tyckte att jag städat så fint för att kunna ställa upp nya maskinen på ett bra ställe ;-)

Carolina sa...

Botilda
Denna kamp om utrymmet ;) Vi har en lång bänk här hemma som vi från början sa att vi skulle dela lika, nu är den min ;)

Anonym sa...

Den där texten är verkligen mitt i prick. Är det din egen? Den är som poesi. Nu ska jag passa på och kopiera den och sätta upp i syrummet/tvättstugan. Bra att ha nära till hands när det behövs argument för mer tyg här hemma.