onsdag 27 februari 2008

Beskrivning

Blev så inspirerad igår av Gekkos blogg, där hon sytt en klänning i orange stretchfrotté att jag genast satte mig vid symaskinen och tog tag i detta projekt jag tänkt göra länge. Stretchfrottén är fyndad i mammas tyggarderob och byxorna är kantade med lite girafftyg. Mönstret är från Gynthers "Sy till barnen". Riktigt lat var jag igår när jag skulle sy på kantbandet. Kantbandsmojängen till CPn var det inte tal om och inte heller orkade jag växla från bred täcksöm till smal och byta färg på trådarna var det inte tal om ;) Men jag tycker ändå att slutresultatet blev OK. Tyvärr gjorde CPn en del hoppstygn just i svängarna och det berodde med största sannolikhet på att jag lyfte pressarfoten och svängde tyget!
Såhär när E haft byxorna på sig en dag tycker jag nog att de är lite breda. Tror att de blivit bättre om man tagit in dem något i bakstycket.

Mönster: Gynthers "Sy till barnen", stl 6 mån
Material: Orange stretchfrotté från mammas tyggarderob, girafftyg från Reprodepot
Maskinval: Overlock att sy ihop med och sy på kantband, CoverPro till att sticka ned kantband.
Kul: Att de är så skönt retro
Mindre kul: Att jag var lat och inte bytte iaf tråd i CPn och att samma maskin gjorde hoppstygn
Att tänka på: Modellen kan göras mindre iaf i bakstycket.

5 kommentarer:

Sarah sa...

Söt bebis, fina byxor :-)

Gekko sa...

Jättesnygg modell! Nu vill ju jag gå iväg och hitta det mönstret juh! Tråkigt att jag har så mycket annat just nu... Vad söt din E är förresten, hon har ju blivit så stor!

Carolina sa...

Tack!
Gekko visst är det jobbigt när man har femton fler projekt i huvudet än vad man har tid till ;) och ja hon har blivit jättestor, Hjälp!

KlaramedK sa...

Ser ut som en skön sparkis till en söt liten tjej!
Vilken mysig garderob med en massa orange stretchfrotté!

Carolina sa...

Tack Klara!
Ja det är velour, kaniner och stretchfrotté i massor här hemma ;)