söndag 16 april 2006

Lokalkändis...

...eller vad det nu kan heta, när man blir intervjuad i lokaltidningen.

Redan i onsdags ringde de och sökte mig från HD för en intervju med den nya ordföranden i Friluftsfrämjandet. Gissa om jag var nervös innan jag fick snackat med reportern som skulle göra intervjun. Det visade sig vara en kompis från tiden då jag var föräldraledig med lillbuse. Pust en sak mindre att vara orolig för. Men vad ville hon skriva om? Det finns väl inget jag kan tillföra en tidningsartikel? Menn mina medkompisar i främjandet lugnade mig och sa att det bara var att snacka om grunden i vår förening och att friluftsliv är kul.

Intervjun gick bra tyckte jag och jag fick även ord på att få läsa igenom allt innan det skickades till tryckeriet. Artikeln kom och jag hittade sisådär tre fel tyckte jag som jag bad dem korrigera. Mitt i natten till lördagen vaknar jag och tänker nu har jag sagt helt fel! Kunde knappt sova och väntade bara på att få gå ut i morgonrocken och hämta den där förbaskade tidningen.
När jag väl läst artikeln var den ju jättebra och lördagen kunde avnjutas i trädgården i strålande vårsol.

För den nyfikne finns artikeln här: http://hd.se/hoganas/2006/04/15/paasken_fick_hoeganaes_foetter

1 kommentar:

Anonym sa...

Självklart supernyfiken ;-) Allt du sagt lät jättebra och klokt!