torsdag 31 maj 2012

Prima ballerina

Hon är precis så vacker som jag hade hoppats på. Den här historien började för några år sedan när trädgårdsföreningen var på besök på Bjäre. Jag såg en fantastiskt fin akleja i en trädgård och ägarinnan lovade att ta frö till mig. Jag hämtade fröna i oktober och sådde dem troligtvis direkt (kommer inte ihåg). Förra sommaren fanns det bara en bladrosett och i år har vi hela tre blommande plantor. Tyvärr är vissa av blommorna redan i vaser (inte lätt att dela en liten trädgård med en fotbollsspelare ;))
Jag springer iaf och beundrar de få blommor jag har både morgon och kväll.

Imorgon blir det trädgårdsrunda! Tjoho! Missade surt nog några fantastiska trädgårdar igår (trädgårdssällskapet) men kanske går det att flirta till sig ett besök, vem vet?

1 kommentar:

Med fingrarna i (j)orden sa...

Ja den är superläcker. Fick en fröplanta av någon liknande igår. Och jag missade också trädgårdsbesöket, men så är det ju ibland. Ha en skön utflykt på rundan!
Eva