måndag 21 december 2009

När börjar det?

När börjar julen för dig? Det finns lite olika syn på det där. För mig börjar det egentligen redan vid första advent och är inte slut förrän granen dansar ut tjugonda knut. Själva julafton är ju bara en liten del av hela härliga julen med mys med nära och kära och all god mat. Men den riktiga julen är nog från lillejulafton till och med annandagen.

Men jag vet att många säger julen just till själva julafton, men det blir helt fel i min värld
;)

Och en liten tillbakablick till 2007
:)

2 kommentarer:

Skogseva sa...

Julen har definitivt inte längre det skimmer det hade när jag var barn och ung. Allt har blivit lite för uppskruvat för att passa mig; för mycket mat, får många klappar, för stimmigt. Har det med åldern att göra kanske? Jag vill bara ha lugn och ro, en brasa och käre maken. Barnbarnen kan jag umgås med när alla paket är uppackade. Sju barnbarn med vardera ca femton julklappar = etthundrafem julklappar som ska packas upp. Det är hysteriskt. Jag avstår så gärna julaftonsgemenskapen.

Annika Christensen sa...

Ohh vad jag saknar barnen när de var små... fast idag kommer de hem båda två och det skall bli kul.
God Jul till dig och dina
Kram
Annika