lördag 11 juli 2009

Nya krukor

Förra helgen var vi ju som sagt i Mölle och fikade bl a på Mölle krukmakeri. Jag hittade då en ganska stor kruka utan botten. De skulle ha ganska mycket pengar för den tyckte jag, den hade ju faktiskt ingen botten... Men jag kunde inte släppa den ur tankarna oc när Eva häromdagen skrev om krukor bestämde jag mig iaf för att se om den fanns kvar och fortfarande var till salu. Efter dagens familjeutflykt till Kullaberg svängde vi inom och den var kvar! Jag slog även till på en kruka till, med någon liten deffekt på.


Den här krukan är den som har botten, fast lite sprucken. Den blev helt perfekt till min nya agaveplanta.


Här är den stora skönheten, den är alltså utan botten och en skärva är borta på baksidan, men såhär framifrån tycker jag den ser jättefin ut. Den nya bottnen består av tjock fiberduk, jag hoppas att jordtrycke i krukan ska se till att hålla duken uppe, vi får se...
Kan dessutom meddela att det inatt iaf föll 6 mm regn här, så lite regn har vi fått ;)

1 kommentar:

Skogseva sa...

Helt klart snygga! Svårt att få en uppfattning om storleken bara. Det är ett faktum att krukor kan man aldrig få för många av - jag har en källare full...

Kram