tisdag 13 november 2007

Uppdaterade svar på hemlisfrågor

Temat "Jul" blir lite av en utmaning. Själv är jag inte så glad för allt pynt och grejer. Några få enkla grejer har vi här hemma, det mesta har sonen tillverkat, lite ljusstakar, en julstjärna och gran. Däremot älskar jag maten, paketerna och allt mys!

Vilka färger gillar du?
- Brunt är favoritfärg, men det blir även mycket orange och gult för tillfället.

Har du barn? Hur gammalt/gamla? Kön?
- En pojke, 4 år (116 cl) och en flicka 2 månader (56/62 cl)

Pojk och flickfärger eller unisex?
- Unisex

Retro eller inte?
- Retro

Vilka tyger syr du helst i?
- Velour för stunden, men även manchetser, trikå, fleece och vanlig bomull

Är det några tyger du absolut inte gillar?
- Nej, egentligen inte, men det ska inte vara för syntetiskt bortsett från fleece då. Och så tycker jag inte om kamoflagemönster...

Syr du helst till barn eller vuxna?
- Barn, men ibland slinker det emellan något vuxenplagg.

Syr du helst kläder/inredning/lapptäcke/övrigt?
- Helst kläder ;)

Syr du helst utifrån ett färdigt mönster, beskrivning eller egenkonstruerat?
- Måste i princip ha mönster för att proportionerna ska bli rätt, däremot är det kul att göra om mönster till sina egna.

Köper du Ottobre, eller någon annan mönster/pysseltidning?
- Prenumererar på Ottobre, köper ibland Burda eller någon annan mönstertidning.

Hur länge har du sytt?
- Länge, sedan jag gick på dagis. Det är dock först sedan i våras som jag syr jättemycket (fast just nu har jag inte så mycket tid ;))

Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
- Mittemellan

Favoritgodis?
- Mörk choklad, definitivt

Musiksmak?
- Får nog för tillfället vara reggae

Har du någon form för allergi? Livsmedel/djur/material?
-Nix

Annan hobby?
- Trädgård, friluftsliv, fotografering

Samlar du på något?
- Nä egentligen inte, men det har blivit en hel del tyg på sistonde.

Kaffe eller te?
- Tycker om båda, men dricker kaffe regelbundet

Retro eller modernt? (samma sak just nu, kanske)
- Både och

Vintage/Romantiskt?
- Vet inte

Nytt eller doredo?
- Både och även här

Plast eller naturmaterial?
- Naturmaterial

Pastell eller färgglatt?
- Färgglatt

Syr du bara med vanlig maskin eller har du även overlockmaskin?
- Vanlig, overlock och coverlock (och ja coverpron och jag börjar bli bättre kompisar)

11 kommentarer:

Anonym sa...

I vilket stjärntecken är du född?

Carolina sa...

Vädur

Anonym sa...

Köper du några tidningar regelbundet förutom sy-tidningar?

Anonym sa...

Nu så har din hemlis funderat lite mer och har följande frågor:
Har du badkar?
Vad har du och dina barn för omkrets på huvudet?
Något som saknas i sytillbehörsväg?
Om du fick önska dig vilka tygbitar som ska vara i paketet vad önskar du dig då?

Kommer säkert flera frågor senare

Carolina sa...

Har sett frågorna svarar förhoppningsvis under morgondagen.

Carolina sa...

Här kommer några svar.
Prenumererar på Allers trädgård och Hus&hem, maken har en del fototidningar.

Badkar har vi

Huvudomfång: jag ca 56, sonen ca 54-55 (gissar jag) och dottern får jag återkomma med då jag inte har papperna här

Sytillbehör: Stretchigt kantband i brunt

Tyg jag skulle bli glad av är trikå med roliga tryck typ retro.

Anonym sa...

Stickar, broderar eller gör du något annat handarbete?

Carolina sa...

Stickade mycket innan den intensiva syperioden började i våras. Ibland händer det även att jag virkar.

Dotterns huvudomfång var vid den senaste mätningen 38 cm.

Anonym sa...

Brukar du lösa korsord, soduko eller liknande?

Anonym sa...

dricker du glögg?

Carolina sa...

Inte så mycket korsord etc här

Glögg är gott :)