måndag 26 juni 2006

Tanter

Idag när jag kom och hämtade på dagis ville dagisfröken (vilken jag ej sett tidigare) att P skulle berätta om vad de gjort när de åt mellis. P förstod inte riktigt vad hon syftade på och hon berättar glatt att de minsann suttit och tittat på tanterna på balkongerna. Det lät på hennes tonfall som om att de även suttit och skrattat åt "tanterna". Jag blev lite stött och tänkte direkt att är det sånt här förrakt mot andra människor min son lär sig på dagis? Men som vanligt höll jag tyst.

Tyckte inte alls om det.

1 kommentar:

Anonym sa...

förhoppningsvis hade de väl inte gjort det? Eller?
Visst är det "roligt" när man ber barnen berätta någonting ohc de inte fattar alls vad det är man syftar på. Då kan man verkligen fundera på vad det är man lägger fokus på. Förmodligen på helt olika saker om man är barn eller vuxen.